Gagarin205
  • Dates
    • Archives
  • News
  • E-SHOP
  • The Venue
  • Tech Specs
  • Supporting
  • Contact Us
Gagarin205
50K
5K
  • Dates
    • Archives
  • News
  • E-SHOP
  • The Venue
  • Tech Specs
  • Supporting
  • Contact Us

Greek Cult Film Festival (Sun 19 Feb)


13.00
O ΙΑΤΡΟΣ ΚΑΙ ΘΑΥΜΑΤΟΥΡΓΟΣ ΑΓ. ΠΑΝΤΕΛΕΗΜΩΝ (1985;)
Σκηνοθεσία: Μάριος Ρετσίλας
Παίζουν: Σωτήρης Βάγιας, Βαγγέλης Τραϊφόρος, Ελευθέριος Ελευθεριάδης, Ανθή Γούναρη, Σπύρος Μπιμπίλας
Παραγωγή:  ΕΛΠΙΣ ΦΙΛΜ
Διάρκεια:  85’
Οι θρησκευτικές ταινίες  μυθοπλασίας αποτελούν ένα ξεχωριστό κεφάλαιο στην ελληνική κινηματογραφία και, ταυτόχρονα, μιά ανεξερεύνητη μαύρη τρύπα. Όπως σημειώνει ο Δημήτρης Κολλιοδήμος, πρωτοεμφανίστηκαν στα μέσα της δεκαετίας του ΄80, με μικρούς προϋπολογισμούς, δεν κυκλοφόρησαν ποτέ στις αίθουσες, κάποιες προβλήθηκαν σε εκδηλώσεις θρησκευτικών οργανώσεων και οι περισσότερες κυκλοφόρησαν τελικά σε βιντεοκασέτες.  Θα πρόσθετα το υποτυπώδες art direction, τις στομφώδεις ερμηνείες και, βέβαια, τα σκληροπυρηνικά ηθικοπλαστικά σενάρια.
Ενδεικτικοί Τίτλοι: Αγία Ακυλίνα Ζαγκλιβερίου, Αγία Αναστασία η Φαρμακολύτρια, Ναι στην Οικογένεια, Ο Ιαματικός Παντελεήμων, Ο Πρώην Μάγος Κυπριανός και Ιουστίνη η Παρθένα, Άγιος Ιωασάφ των Ινδιών κλπ.
Οι συγκεκριμένες ταινίες είναι ούτως ή άλλως cult αφού τις παρακλουθούν με ευλάβεια και συνέπεια μικρές μεν αλλά φανατικές ομάδες… πιστών. Το κοκτέιλ της θρησκευτικής λατρείας με το κακό γούστο, προσφέρει,πραγματικά, μιά ανεπανάληπτη σινεφίλ εμπειρία αφού πρόκειται για σχολικές παραστάσεις παιγμένες –και γραμμένες- από ενήλικους.
Για την συγκεκριμένη ταινία: Ο νεαρός ιατρός επιστήμων, σε εποχή διωγμών, πιστεύει απόλυτα στη διωκόμενη πίστη και ζει συνειδητά το ευαγγέλιο, τόσο που προσφέρει αναργύρως την ιατρική του προσφορά βοηθώντας τους πάσχοντας.  Ο Θεός αμοίβει τη θυσία του και του παρέσχει το χάρισμα να θαυματουργεί όπου αδυνατεί η ιατρική και πιστεύουν οι ασθενείς.  Θα πληρώσει, όμως, τη θεάρεστη δράση του…
Γνώριζες πως…  ορισμένες από αυτές τις ταινίες έκαναν καιρέρα και έξω από τα σύνορα της χώρας μας; Μερικές από αυτές μάλιστα γυρίστηκαν κατευθείαν στην αγγλική γλώσσα και, εκ των υστέρων, ντουμπλαρίστηκαν στα ελληνικά για τους έλληνες πιστούς!
 15.00
ΤΟ ΣΚΥΛΑΔΙΚΟ  (1987) Σκηνοθεσία: Γιώργος Ζαραφωνίτης Σενάριο:  Γιώργος Ζαραφωνίτης Παίζουν:  Αντώνης Καφετζόπουλος, Βίνα Ασίκη,  Γιούλη Ζήκου, Γιώργος Αρμάδωρος, Χρήστος Ζορμπάς, Γιώργος Γεωργίου Μουσική: Νίκος Μπέλλος Διάρκεια:  140’
Με φόντο την αθηναϊκή νύχτα  με τα σκυλάδικα της και  εμπροσθοφυλακή ένα all star cast  με εγγυημένες ερμηνείες, ο Γιώργος Ζαραφωνίτης υπογράφει μιά αξιοπρεπέστατη ταινία χαμηλών τόνων  και μινιμαλιστικής γραφής που ξεχωρίζει παρασάγκας από τους βερμπαλισμούς και τις χοντροκοπιές αντίστοιχων σκηνοθετικών απόπειρων της εποχής.  Με πρόσχημα τις περιπέτειες μιάς νεαρής επαρχιωτοπούλας φοιτήτριας που μπλέκει στον  υπόσκομο των μαγαζιών, ο Ζαραφωνίτης απεικονίζει ένα αρκετά ενδιαφέρον μωσαϊκό ανθρώπινων χαρακτήρων που αργοσαπίζουν μέσα στον κυνισμό της καθημερινής συνδιαλλαγής και το νταραβέρι της πρόσκαιρης ηδονής.  Η ταινία δεν προσφέρεται για… ξεφάντωμα μιάς και, έστω και φευγαλέα, καταγράφει την κούραση, την κενότητα και τη λύπη που ελλοχεύουν πίσω από την  κονσομανσιόν και την εφήμερη δόξα. Εξαιρετικός ο Αντώνης Καφετζόπουλος, ισάξιες οι  ερμηνείες από την Βίνα Ασίκη και τη Γιούλη Ζήκου που εδώ αποκαλύπτουν μιά παραγνωρισμένη πτυχή του ερμηνευτικού τους ταλέντου.
Γνώριζες  πως… ο Αντώνης Καφετζόπουλος έχει παίξει σε τρεις όλες και όλες βιντεοταινίες; Είναι οι «Ανάμεσα σε δυο αγάπες “(1989),  “Ο χαρτοπαίκτης “ (1986)  και  “Το σκυλάδικο “ (1987 )
 17.00
ΤΟ ΓΛΥΚΟ ΚΟΡΜΙ ΤΗΣ ΜΠΙΑΝΚΑ (ΕΡΩΤΙΚΟΣ ΣΑΔΙΣΜΟΣ) (1982)
Σκηνοθεσία:  Ηλίας Μυλωνάκος
Σενάριο:  Ηλίας Μυλωνάκος
Παίζουν: Βανέσα Δάνου, Γκράτσια Ντε Τζόρτζι, Μαρίνα Φρατζέζι, Πάνος Φύτος, Μάριο Κουτίνι, Βανέσα Δαρείου, Σαμπρίνα Μαστρολορέντσι
Παραγωγή:  Βαγγέλης Φουρνιστάκης
Διάρκεια:  89
Χαρακτηριστικό δείγμα  Greek Erotica από την πλούσια – και, παραδόξως, φροντισμένη- παραγωγή του δίδυμου Μυλωνάκου-Φουρνιστάκη στο πρώτο μισό της δεκετίας του ’80 με προορισμό τις αγορές του εξωτερικού.  Πρόκειται για μιά σειρά softcore ταινιών με φόντο αιγαιπελαγίτικα τοπία, πρωταγωνίστριες  εισαγωγής  (σκανδιναβές σεξοβόμβες και λάγνες αφρικάνες), χαρακτήρες  με πολλά υποσχόμενα ονόμαστα όπως Ναταλί, Εμανουέλλα ή Τίφανι, ντουμπλαρισμένες στα αγγλικά και, βέβαια,  κάθε λογής ερωτικά συμπλέγματα με φιλήδονους καλλιτέχνες, εκκεντρικούς μεγιστάνες και νεαρούς γόηδες.
Ο Ορέστης, βαθύπλουτος επιχειρηματίας, μοιάζει να έχει βρει το νόημα της ζωής. Κερδίζοντας εκατομμύρια, διατηρεί ένα πραγματικό χαρέμι ακόρεστων θηλυκών γύρω του, τις οποίες φροντίζει ο ίδιος να τις ντοπάρει με αφροδισιακά. Αδυναμία του, η υπερσεξουαλική και πανέξυπνη Μπιάνκα, σύμβουλος και ερωμένη του για χρόνια. Η άφιξη ενός επιτυχημένου αλλά και γοητευτικού συγγραφέα θα αλλάξει τις ζωές της συντροφιάς , που περνά ανέμελες ερωτικές διακοπές στη γραφική Κέρκυρα. Ο Ορέστης και η παρέα του θα καταλάβουν πως τα βίτσια και τα ταξίδια στα όρια της ηδονής κάποτε πληρώνονται…
Γνώριζες πως… ο Ηλίας Μυλωνάκος, από την στιγμή που αποσύρθηκε από την ενεργό δράση, αρνείται πεισματικά να σχολιάσει οτιδήποτε γύρω από το πλούσιο κινηματογραφικό του παρελθόν;
19.00
ΜΑΥΡΟ ΓΑΛΑ
Σκηνοθεσία:  Νίκος Τριανταφυλλίδης
Σενάριο: Νίκος Τριανταφυλλίδης, Χρήστος Χωμενίδης
Μουσική:  Gallon Drunk
Παίζουν: Μιχαήλ Μαρμαρινός, Ιεροκλής Μιχαηλίδης, Μαρίσα Τριανταφυλλίδου, Τάνια Νασιμπιάν, Ρένος Χαραλαμπίδης, Μυρτώ Αλικάκη, Blaine L. Reininger, Παναγιώτης Θανασούλης,  Τάκης Σπυριδάκης, Stephanie Vlahos, Κώστας Γκουσγκούνης
Παραγωγή:  1999
Διάρκεια:  104’
Η ταινία πρωτοπροβλήθηκε στο 40ο Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης και δεν απέσπασε καμμία διάκριση. Στην έξοδό της στις αίθουσες, δίχασε κοινό και κριτικούς. Όλες μου οι ταινίες έχουν δημιουργήσει ακραίες αντιδράσεις, πράγμα που θεωρώ θετικό. Θυμάμαι τότε πόσο διασκεδάζαμε με τις κριτικές που διαβάζαμε. Κυρίως με αυτές του ανθρωποφάγου του Δανίκα γελούσαμε μέχρι το πρωί. Κάποιος άλλος είχε γράψει ότι ήμουν σαν τον καθυστερημένο αδελφό του Αλμαδοβάρ. Ο δε συνονόματός μου,  ο Ιάσωνας Τριανταφυλλίδης με τον οποίο γελάω αληθινά γιατί διαθέτει χιούμορ μου έκανε τη χάρη να γράψει το εξής: “Αυτή η ταινία δεν βλέπεται ούτε δεμένος σε καρέκλα.”  Το έβαλα στο εξώφυλλο του DVD.
Όταν τα πάντα πωλούνται και αγοράζονται και τίποτα δεν έχει πλέον αντίκρισμα, το μόνο που σου απομένει είναι να εξαφανιστείς! Μια μαύρη κωμωδία για το τέλος της αθωότητας. Ο Αλέκος, νεαρός συγγραφέας σε δημιουργικό αδιέξοδο, εμπλέκεται στα γρανάζια των μέσων μαζικής επικοινωνίας μη μπορώντας να βρει καμιά λύτρωση στην πραγματικότητα. Εμμονή του, το κυνήγι της αθωότητας και του ρομαντικού έρωτα. Γύρω του πλέκεται ένα γαϊτανάκι ανθρώπων που όλοι διεκδικούν κάτι από αυτόν. Ο πρωταγωνιστής παγιδεύεται ανάμεσα στους περιπετειώδεις έρωτες και στις επικίνδυνες φιλίες. Η μόνη του σωτηρία το κρυφό του μυστικό: Ο Αλέκος έχει την ιδιότητα να εξαφανίζεται και να τηλεμεταφέρεται στο χώρο και στο χρόνο, ορίζοντας τη ζωή του από την αρχή, βρίσκοντας τη χαμένη του αυτοδιάθεση μέσα στα χαμένα πρόσωπα που θα ξαναβρεθούν και στους γενέθλιους τόπους που θα τον υποδεχθούν, επιστρέφοντας έτσι στη χαμένη αρμονία.
Γνώριζες πως… στην καλλιτεχνική διεύθυνση της ταινίας συμμετείχε ο διάσημος art director και σκηνοθέτης Robert Fuest; Ο Robert Fuest σκηνοθέτησε, μεταξύ άλλων, τα αριστουργήματα “ Phibes “ και «Dr Phibes Rises Again” με τον Vincent Price.
21.00
Ο ΚΗΠΟΣ ΤΟΥ ΘΕΟΥ, 1994
Σκηνοθεσία:  Τάκης Σπυριδάκης
Σενάριο: Τάκης Σπυριδάκης
Μουσική:  Gallon Drunk
Παίζουν: Βαγγέλης Μουρίκης, Κώστας Μαρκόπουλος, Ντίνος Μακρής, Νίκος Κάλαμος, Μπάμπης Αλατζάς, Τάκης Σπυριδάκης, Χρήστος Παναγιωτάκης, Κώστας Φύσσας
Παραγωγή:  1984
Διάρκεια:  115’
Ο Κοντός, ο Ψηλός, ο Αλέκος και ο Σινούε, άτομα της καθημερινότητας, μαζεμένοι με αρκετούς άλλους γνωστούς μας στον Κήπο του Θεού, περνάνε τις ώρες τους, πηγαίνοντας στην εκκλησία, γυμναζόμενοι στο προαύλιο, μαθαίνοντας χορό στην καφετέρια, λέγοντας ποιήματα ή κομμάτια από θεατρικά έργα. Παίζουν μπάλα, κρατούν σημειώσεις, χάνουν τους φίλους, κτυπούν τους εχθρούς και υπόσχονται στον εαυτό τους, ότι τα Χριστούγεννα θα κατηφορίσουν στη θάλασσα. Καπνίζουν τσιγάρα, σκέφτονται πρόσωπα, βγάζουν φωτογραφίες, ακούνε μουσική κι ανάβουν κεράκια. Πίνουν οινόπνευμα, κάνουν πίνακες, βάζουν φωτιά στα κορμιά τους και τραβάνε τα μάτια από τις κόχες τους. Ζητούν τον καφέ και την εφημερίδα τους, κάνουν Χριστούγεννα, μοιράζουν δώρα, σφίγγουν μια ζώνη γύρω από το λαιμό και αφήνουν το κορμί τους να αιωρείται. Ζωγραφίζουν με την ανάσα τους ευχές που θέλουν να στείλουν και μουλιάζουν τα πόδια τους στη λεκάνη δίπλα στη σόμπα που καίει με σαπούνι. Κάνουν εξεγέρσεις, πετάνε κρεββάτια, σπάζουν μαδέρια, καίνε στρώματα. Κτυπάνε πέναλτυ, γίνονται φίλοι, σκουπίζουν με σκούπες, χαράζουν τα μπράτσα και ξαπλώνουν σε δωμάτια με άσπρα σεντόνια. Παίρνουν αποφάσεις, δημιουργούν τις συνθήκες και «κατηφορίζουν» στη θάλασσα. Η μέρα χαράζει κι ο ήλιος μπροστά τους, ενώ στον Κήπο του Θεού αλλάζουνε βάρδιες και προσπαθούν να ξυπνήσουν. Οι ρόδες γυρίζουν, η άμμος υποχωρεί και ο κρότος ξυπνάει αυτούς, που στον Κήπο του Θεού προσπαθούν να ξυπνήσουν…
Γνώριζες πως… στον “Κήπο του Θεού” έκαναν το ντεμπούτο τους δύο από τους σπουδαιότερους σύγχρονους κινηματογραφικούς ηθοποιούς, ο Βαγγέλης Μουρίκης και ο Κώστας Ξυκομηνός;
23.00
ΤΗΕ BEST OF THE BEST – ΤΑ ΚΑΛΥΤΕΡΑ ΧΕΙΡΟΤΕΡΑ ΟΛΩΝ ΤΩΝ ΦΕΣΤΙΒΑΛ
 AND THE WINNER IS…
Η ταινία που  εσείς ψηφίασατε ως την καλύτερη χειρότερη όλων φεστιβάλ στην ειδική κάλπη βίας και νοθείας που στήθηκε ειδικά για αυτή την προβολή!
Share
Tweet
Share
Share
Share

SIGN UP TO THE NEWSLETTER

FOLLOW US ON FACEBOOK

Gagarin205
  • Dates
  • News
  • E-SHOP
  • The Venue
  • Tech Specs
  • Supporting
  • Contact Us
Gagarin 205 Live Music Space

Input your search keywords and press Enter.